Materiały reklamowe

W świecie tak niezmiernie skupionym na konsumpcji, niezwykle ważną rolę odgrywa marketing oraz reklama. Firmy prześcigają się w coraz to nowych formach promocji - bannery, stojaki reklamowe, billboardy, scyscraper, reklamy w telewizji, radio, internecie lub prasie. Wszystko to ma na celu skupienie uwagi potencjalnego klienta i zachęcenie go do kupna danego produktu. Jednym z rodzajów takich stojaków są potykacze Są to specjalne stojaki stosowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. Wykorzystują je w szczególności małe sklepy lub restauracje. Tablice przymykowe spełniają podobną rolę, aczkolwiek ich głównym zadaniem jest ekspozycja wykonanego wcześniej plakatu. Oprócz standardowych stojących form, istnieje również możliwość zawieszenia ich na ścianie (ta metoda wykorzystywana jest jednak rzadziej). Przedsiębiorstwa oferują wiele opcjonalnych wariantów tych form ekspozycji. Potykacze różnią się od siebie wielkością, materiałem, z którego są wykonane, czy rozstawem nóg. Natomiast podobny jest sposób ochrony danego plakatu - tablice przymykowe charakteryzują się posiadaniem specjalnej folii (czasami zwanej "antyrefleksyjną"), która zabezpiecza przed działaniem opadów atmosferycznych, czy uszkodzeniami mechanicznymi Co więcej, opisywane stojaki reklamowe otwierane są często za pomocą klucza - dzięki temu osoba niepowołana nie jest w stanie zniszczyć lub wyciągnąć umieszczonej tam informacji. Potykacze wykorzystywane są więc wszędzie tam, gdzie często aktualizowane są wszelkie promocje. Dlatego właśnie są tak chętnie wykorzystywane przez restauracje - lokale mają możliwość poinformowania przechodniów o swoich specjalnościach, promocjach lub tzw. "daniach dnia". Szczególnie przydatne i często stosowane są tablice przymykowe dwustronne, dzięki którym reklama widoczna jest dla wszystkich przechodzących ludzi. Stojaki reklamowe wykorzystywane są również na różnego rodzaju targach i ekspozycjach. Umieszczony plakat przyciąga uwagę potencjalnego klienta i sprawia, że ten z chęcią skieruje się ku odpowiedniemu stoisku. Tam natomiast zasięgnie dalszych informacji na temat wybranego produktu. Ostatnim z rodzajów stojaków, są tzw. potykacze ostrzegawcze. Informują one o istniejącym niebezpieczeństwie, czy o obowiązującym zakazie np. wprowadzania psów do sklepu, deptania zieleni (stosowane szczególnie w ogródkach przy lokalu).