Reklama internetowa ma wiele zalet
Marketing internetowy to tak naprawdĂÂŞ zupeĂÂłnie normalny marketing. Tyle tylko, ĂÂże realizowany w internecie. Czym rĂÂłĂÂżni siĂÂŞ specyfika sieci internetowej od tak zwanej rzeczywistoĂÂści za oknem czy w telewizorze? Niczym. Tu i tu mamy do czynienia z okreĂÂślonymi grupami docelowymi. W jednym i drugim przypadku celem dziaĂÂłaĂÂą marketingowych jest zwiĂÂŞkszenie sprzedaĂÂży. NiezaleĂÂżnie czy bĂÂŞdzie to kampania przypominajĂÂąca o produkcie czy dopiero majĂÂąca na celu wprowadzenie nowego produktu na rynek. Co prawda, szczegĂÂłlnie w tym drugim wypadku reklama w internecie pewnie lepiej speĂÂłni swoje zadanie. A to dlatego, ĂÂże grupa docelowa, takiej informacyjnej kampanii to osoby otwarte na nowoĂÂści. Trudno ĂÂżeby osoba otwarta na nowinki nie korzystaĂÂła codziennie z internetu. I to bynajmniej nie dlatego, ĂÂże internet to nowoĂÂśĂÂŚ. Ale trudno bez dostĂÂŞpu do sieci byĂÂŚ na bieĂÂżĂÂąco ze ĂÂświatowymi trendami. Reklama internetowa ma wiele zalet. Jest taĂÂąsza od promocji na tradycyjnych noĂÂśnikach. Na szczĂÂŞĂÂście ta tanioĂÂśĂÂŚ nie polega na tym, ĂÂże wydajemy mniej pieniĂÂŞdzy, a efekty… a o efektach siĂÂŞ potem nie mĂÂłwi. Reklama w internecie jest taĂÂąsza przeliczajĂÂąc zĂÂłotĂÂłwki wydane na takĂÂą reklamĂÂŞ podzielone na dotarcie do jednego potencjalnego klienta. Co zrozumiaĂÂłe, tak jak tradycyjny marketing nie ogranicza siĂÂŞ wyĂÂłĂÂącznie do reklamy, tak i marketing internetowy nie zamyka siĂÂŞ w pudeĂÂłku z napisem reklama w internecie. Przynajmniej nie w tym rozumieniu, ĂÂże reklama internetowa to tylko i wyĂÂłĂÂącznie wyskakujĂÂące z rĂÂłĂÂżnych miejsc banery reklamowe, ktĂÂłrych jedynym zadaniem jest zakomunikowaĂÂŚ o wĂÂłasnym istnieniu. NarzĂÂŞdzia jakimi posĂÂługiwaĂÂŚ siĂÂŞ moĂÂże marketing internetowy sĂÂą rĂÂłwnie bogate, jak w przypadku marketingu w tradycyjnym ujĂÂŞciu Ph. Kotlera. Tego typu akcje poprzedzane sĂÂą badaniem specyfiki klienta i dopasowaniem do niego przekazu, jaki komunikowaĂÂŚ ma dana reklama internetowa. A czy komunikowaĂÂŚ bĂÂŞdzie skutecznie? To juĂÂż zaleĂÂży przede wszystkim od tego kto nam tĂÂŞ reklamĂÂŞ przygotuje. Zawsze warto sprawdziĂÂŚ jak ten ktoĂÂś sam siĂÂŞ promuje w sieci Internet.