Reklama internetowa ma wiele zalet

Marketing internetowy to tak naprawdê zupe³nie normalny marketing. Tyle tylko, ¿e realizowany w internecie. Czym ró¿ni siê specyfika sieci internetowej od tak zwanej rzeczywisto¶ci za oknem czy w telewizorze? Niczym. Tu i tu mamy do czynienia z okre¶lonymi grupami docelowymi. W jednym i drugim przypadku celem dzia³aù marketingowych jest zwiêkszenie sprzeda¿y. Niezale¿nie czy bêdzie to kampania przypominaj±ca o produkcie czy dopiero maj±ca na celu wprowadzenie nowego produktu na rynek. Co prawda, szczególnie w tym drugim wypadku reklama w internecie pewnie lepiej spe³ni swoje zadanie. A to dlatego, ¿e grupa docelowa, takiej informacyjnej kampanii to osoby otwarte na nowo¶ci. Trudno ¿eby osoba otwarta na nowinki nie korzysta³a codziennie z internetu. I to bynajmniej nie dlatego, ¿e internet to nowo¶æ. Ale trudno bez dostêpu do sieci byÌ na bie¿±co ze ¶wiatowymi trendami. Reklama internetowa ma wiele zalet. Jest taùsza od promocji na tradycyjnych no¶nikach. Na szczê¶cie ta tanio¶æ nie polega na tym, ¿e wydajemy mniej pieniêdzy, a efekty… a o efektach siê potem nie mówi. Reklama w internecie jest taùsza przeliczaj±c z³otówki wydane na tak± reklamê podzielone na dotarcie do jednego potencjalnego klienta. Co zrozumia³e, tak jak tradycyjny marketing nie ogranicza siê wy³±cznie do reklamy, tak i marketing internetowy nie zamyka siê w pude³ku z napisem reklama w internecie. Przynajmniej nie w tym rozumieniu, ¿e reklama internetowa to tylko i wy³±cznie wyskakuj±ce z ró¿nych miejsc banery reklamowe, których jedynym zadaniem jest zakomunikowaÌ o w³asnym istnieniu. Narzêdzia jakimi pos³ugiwaÌ siê mo¿e marketing internetowy s± równie bogate, jak w przypadku marketingu w tradycyjnym ujêciu Ph. Kotlera. Tego typu akcje poprzedzane s± badaniem specyfiki klienta i dopasowaniem do niego przekazu, jaki komunikowaÌ ma dana reklama internetowa. A czy komunikowaÌ bêdzie skutecznie? To ju¿ zale¿y przede wszystkim od tego kto nam tê reklamê przygotuje. Zawsze warto sprawdziÌ jak ten kto¶ sam siê promuje w sieci Internet.