Reklama internetowa ma wiele zalet

Marketing internetowy to tak naprawdę zupełnie normalny marketing. Tyle tylko, że realizowany w internecie. Czym różni się specyfika sieci internetowej od tak zwanej rzeczywistości za oknem czy w telewizorze? Niczym. Tu i tu mamy do czynienia z określonymi grupami docelowymi. W jednym i drugim przypadku celem działań marketingowych jest zwiększenie sprzedaży. Niezależnie czy będzie to kampania przypominająca o produkcie czy dopiero mająca na celu wprowadzenie nowego produktu na rynek. Co prawda, szczególnie w tym drugim wypadku reklama w internecie pewnie lepiej spełni swoje zadanie. A to dlatego, że grupa docelowa, takiej informacyjnej kampanii to osoby otwarte na nowości. Trudno żeby osoba otwarta na nowinki nie korzystała codziennie z internetu. I to bynajmniej nie dlatego, że internet to nowość. Ale trudno bez dostępu do sieci być na bieżąco ze światowymi trendami. Reklama internetowa ma wiele zalet. Jest tańsza od promocji na tradycyjnych nośnikach. Na szczęście ta taniość nie polega na tym, że wydajemy mniej pieniędzy, a efekty… a o efektach się potem nie mówi. Reklama w internecie jest tańsza przeliczając złotówki wydane na taką reklamę podzielone na dotarcie do jednego potencjalnego klienta. Co zrozumiałe, tak jak tradycyjny marketing nie ogranicza się wyłącznie do reklamy, tak i marketing internetowy nie zamyka się w pudełku z napisem reklama w internecie. Przynajmniej nie w tym rozumieniu, że reklama internetowa to tylko i wyłącznie wyskakujące z różnych miejsc banery reklamowe, których jedynym zadaniem jest zakomunikować o własnym istnieniu. Narzędzia jakimi posługiwać się może marketing internetowy są równie bogate, jak w przypadku marketingu w tradycyjnym ujęciu Ph. Kotlera. Tego typu akcje poprzedzane są badaniem specyfiki klienta i dopasowaniem do niego przekazu, jaki komunikować ma dana reklama internetowa. A czy komunikować będzie skutecznie? To już zależy przede wszystkim od tego kto nam tę reklamę przygotuje. Zawsze warto sprawdzić jak ten ktoś sam się promuje w sieci Internet.