System kolejkowy

A to przecież jest bardzo ważna sprawa! Dla mnie zarządzanie ruchem klientów w inny sposób niż System kolejkowy nie jest zbyt możliwe. Po prostu nawet nie umiem sobie tego wyobrazić. Tak to właśnie jest. Po prostu każdy z nas ma pewnego rodzaju przyzwyczajenia, no i każdy z nas ma swoje jakieś upodobania - wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do kolejek, a więc nawet jeśli kolejka zniknie, to nie będzie to już tym samym. Przecież wiele osób wie doskonale, że zarządzanie ruchem klientów nie jest takie łatwe, jakby się mogło niektórym wydawać! Szczerze mówiąc, to nawet mnie się wydawało jakiś czas temu jeszcze, że obsługa klienta nie powinna trwać tyle, ile trwa, że powinno być jakieś inne rozwiązanie na zarządzanie ruchem klientów niż ta kolejka. Już przecież dawno temu kolejka była znana przez wszystkich. Przecież już dawno temu śpiewano piosenkę: „za czym kolejka ta stoi..." tak, więc kolejka to już jest stary temat! Nie tylko w naszym kraju - wszędzie bowiem są kolejki. Niekiedy tworzą się w sklepach, niekiedy w urzędach. Jednak obsługa klienta jest niestety nadal bardzo ważnym zadaniem każdego obsługującego kolejkę. Dlatego też właśnie nie można sobie pozwolić na to, aby obsługa klienta była zminimalizowana do minimum. Niezbędne minimum bowiem może nie być wystarczające do tego, aby klienci byli zadowoleni z obsługi. Obsługa klienta może się nie zmieni, ale jakoś kolejka nie będzie się już nam kojarzyła z niczym, co więc będziemy mieć za wspomnienia? Praktycznie żadnych, bo przecież skoro zarządzanie ruchem klienta zlikwiduje kolejki, a wprowadzi na przykład jakieś rozwiązanie, które nawet nie będzie nam się pozwalało zobaczyć... wszystko jest możliwe, bo przecież technika również idzie do przodu. Wszystko biegnie w czasie, a my ledwie za wszystkim nadążamy - taka jest prawda! A więc nie ma się co łudzić, że obsługa klienta będzie nadal w cztery oczy - może się tak stać, że kolejka zniknie, będzie inne zarządzanie ruchem klientów, a obsługa klienta będzie przez Internet - why not?