System kolejkowy

A to przecie¿ jest bardzo wa¿na sprawa! Dla mnie zarz±dzanie ruchem klientów w inny sposób ni¿ System kolejkowy nie jest zbyt mo¿liwe. Po prostu nawet nie umiem sobie tego wyobraziÌ. Tak to w³a¶nie jest. Po prostu ka¿dy z nas ma pewnego rodzaju przyzwyczajenia, no i ka¿dy z nas ma swoje jakie¶ upodobania - wszyscy jeste¶my przyzwyczajeni do kolejek, a wiêc nawet je¶li kolejka zniknie, to nie bêdzie to ju¿ tym samym. Przecie¿ wiele osób wie doskonale, ¿e zarz±dzanie ruchem klientów nie jest takie ³atwe, jakby siê mog³o niektórym wydawaÌ! Szczerze mówi±c, to nawet mnie siê wydawa³o jaki¶ czas temu jeszcze, ¿e obs³uga klienta nie powinna trwaÌ tyle, ile trwa, ¿e powinno byÌ jakie¶ inne rozwi±zanie na zarz±dzanie ruchem klientów ni¿ ta kolejka. Ju¿ przecie¿ dawno temu kolejka by³a znana przez wszystkich. Przecie¿ ju¿ dawno temu ¶piewano piosenkê: „za czym kolejka ta stoi..." tak, wiêc kolejka to ju¿ jest stary temat! Nie tylko w naszym kraju - wszêdzie bowiem s± kolejki. Niekiedy tworz± siê w sklepach, niekiedy w urzêdach. Jednak obs³uga klienta jest niestety nadal bardzo wa¿nym zadaniem ka¿dego obs³uguj±cego kolejkê. Dlatego te¿ w³a¶nie nie mo¿na sobie pozwoliÌ na to, aby obs³uga klienta by³a zminimalizowana do minimum. Niezbêdne minimum bowiem mo¿e nie byÌ wystarczaj±ce do tego, aby klienci byli zadowoleni z obs³ugi. Obs³uga klienta mo¿e siê nie zmieni, ale jako¶ kolejka nie bêdzie siê ju¿ nam kojarzy³a z niczym, co wiêc bêdziemy mieÌ za wspomnienia? Praktycznie ¿adnych, bo przecie¿ skoro zarz±dzanie ruchem klienta zlikwiduje kolejki, a wprowadzi na przyk³ad jakie¶ rozwi±zanie, które nawet nie bêdzie nam siê pozwala³o zobaczyÌ... wszystko jest mo¿liwe, bo przecie¿ technika równie¿ idzie do przodu. Wszystko biegnie w czasie, a my ledwie za wszystkim nad±¿amy - taka jest prawda! A wiêc nie ma siê co ³udziÌ, ¿e obs³uga klienta bêdzie nadal w cztery oczy - mo¿e siê tak staÌ, ¿e kolejka zniknie, bêdzie inne zarz±dzanie ruchem klientów, a obs³uga klienta bêdzie przez Internet - why not?